Kampania zakupowa - Google Merchant Center - BlueVision
Mamy już 25 lat!

kampanie zakupowe

„Jeśli kogoś nie ma w Google™, znaczy, że w ogóle nie istnieje.”

Danny Sullivan - editor of the Search Engine Watch

Kampania zakupowa lub inaczej: Zakupy Google są nową opcją dopełniającą kampanię Adwords w Google. Opcja kampanii zakupowej skierowana jest do sklepów internetowych. 

Ta dość nowa usługa w Google, polega na wyświetlaniu zdjęć produktów wraz z ceną w wynikach wyszukiwania Google. Kampania zakupowa wymaga połączenia produktów w sklepie z tzw. Google Merchant Center. Dzięki temu połączeniu Google posiada informacje, które produkty są aktywne, jakie są ich nazwy, kategorie i ceny. Widzi także obrazki związane z danym produktem. A następnie te informacje Google wykorzystuje przy tworzeniu kampanii zakupowej.

Linki kampanii zakupowej są widoczne po prawej stronie wyników wyszukiwania, na wysokości zwykłych tekstowych linków Adwords. Wyróżniają się tym, że każdy z nich zawiera nazwę produktu, zdjęcie i cenę oraz adres sklepu, z którego dany produkt pochodzi. Zdarza się, że jeden sklep posiada kilka produktów w kampanii zakupowej pod danym hasłem kluczowym. 

Istotne jest tu dobre nazewnictwo produktu i kategorii, w której produkt się znajduje. Dzięki temu Google dopasowuje wyszukiwane hasła do produktów, które wyświetla, zupełnie tak jak w przypadku linków tekstowych Adwords czy wyników wyszukiwania.

Kilkukrotny wzrost sprzedaży

w Twoim sklepie online !​

Korzyści płynące

z kampanii zakupowej:

  • Atrakcyjna wizualizacja produktu
  • Link kierujący bezpośrednio na stronę produktu (ułatwione poszukiwanie ofert)
  • Dzięki dopasowaniu wyszukiwanych haseł do produktów, skuteczność reklamy jest bardzo wysoka
  • Dodatkowa możliwość wejścia na stronę z Google (poza wynikami organicznymi i linkami tekstowymi Adwords)
Jak ruszyć

z kampanią zakupową?:

Aby ruszyć z kampanią tzw Merchent Center trzeba stworzyć plik produktowy wg zasad Google (przekazujemy te informacje do programisty, który tworzył dany sklep lub jeśli mamy taką możliwość sami taki plik tworzymy dla klienta).
Następnie tworzymy konto w Merchent Center dla klienta z odpowiednimi ustawieniami, wgrywamy plik i tworzymy kampanię w Google Ads.

Kolejne działanie to już stała opieka nad kampanią, optymalizacja kampanii lub pliku, raportowanie i przede wszystkim analiza konwersji (wzrostu sprzedaży!, który w przypadku kampanii zakupowej jest praktycznie ZAWSZE).

zadzwoń, w 10 minut wszystko omówimy:
601 947 700
lub napisz do nas:
Scroll to top